افزایش نرخ های بهره 1401/6/31

  934 (5/5)  

Your page rank:

با دید تئوری و تکنیکالی اکسپرت ها می توانند معامله انجام دهند. مسئله اساسی در رابطه با ربات های معامله گر این است که چگونه و برای چه چیزی از آن ها استفاده شود تا به صحیح ترین شکل ممکن معامله کنند. اکسپرت ها یا

افزایش نرخ های بهره 1401/6/31

به گزارش پایگاه خبری فارکس اکشن، شاخص‌های آتی سهام آمریکا روند مشخصی ندارند. براساس تصمیم پنجشنبه 31 شهریور 1401 فدرال رزرو آمریکا باعث شده تا خوش‌بینی‌ها به آینده از بین برود. بازار امیدوار بود که ترس از رکود اقتصادی مانع از اجرای سیاست‌های انقباضی فدرال رزرو شود. اما ظاهراً فدرال رزرو ترسی از رکود اقتصادی ندارد. در همین حال دولت ژاپن با مداخله در بازار فارکس مداخله از ین حمایت کرد.

بازار سهام روند مشخصی ندارد

شاخص‌های آتی سهام آمریکا بین محدوده منفی و مثبت در نوسان هستند. روز چهارشنبه 30 شهریور ماه 1401 شاخص سهام S&P 500 سقوط کرد و از اوج قیمتی ماه ژانویه بیش از ۲۰ درصد فاصله گرفت. در اروپا هم شاخص سهام Stoxx 600 به اندازه ۰٫۸ درصد منفی شد. دیروز فدرال رزرو آمریکا برای سومین بار متوالی نرخ بهره را به اندازه ۰٫۷۵ واحد درصد افزایش داد.

سیاست‌های پولی ژاپن انبساطی باقی ماندند!

در بازار فارکس، ین ژاپن روال صعودی را تجربه کرد. دولت ژاپن برای اولین بار از سال ۱۹۹۸ در بازار مداخله کرد. ین ژاپن در سال ۲۰۲۲ تقریباً ۲۰ درصد در برابر دلار آمریکا ضعیف شده بود. هر چند که دولت ژاپن از ین حمایت کرده، اما بانک مرکزی ژاپن به سیاست‌های انبساطی پولی ادامه خواهد داد. این واگرایی در سیاست‌های پولی آمریکا و ژاپن در نهایت به ضرر ین تمام خواهد شد.

بانک‌های مرکزی دنیا در حال افزایش نرخ بهره هستند

فدرال رزرو به صراحت اعلام کرده که حاضر است برای کنترل نرخ تورم، ریسک رکود اقتصادی را به جان بخرد. مقامات فدرال رزرو از افزایش ۱٫۲۵ واحد درصدی نرخ بهره آمریکا تا پایان سال ۲۰۲۲ خبر داده‌اند. امروز نشست تعیین نرخ بهره بانک مرکزی انگلیس برگزار خواهد شد. انتظار می‌رود که بانک مرکزی انگلیس برای هفتمین بار متوالی نرخ بهره را افزایش دهد. بانک مرکزی سوئیس هم امروز نرخ بهره را بالا برد.

بانک مرکزی سوئیس مثل فدرال رزرو آمریکا نرخ بهره را به اندازه ۰٫۷۵ واحد درصد افزایش داد و برای اولین بار در هشت سال گذشته، نرخ بهره سوئیس مثبت شد. بانک مرکزی نروژ هم جزو اولین بانک‌های مرکزی اقتصادهای ثروتمند است که نرخ بهره را به اندازه ۰٫۵۰ واحد درصد بالا برده است.

آخرین اخبار:

عنوان خبر: افزایش نرخ های بهره 1401/6/31
این گزارش خبری توسط تیم خبرگزاری فارکس اکشن گردآوری و در شماره منحصربفرد در آرشیو حقوقی این مجموعه ثبت شد.

فهرست مطالب:

تبلیغات منتخب :

فهرست مطالب: