کاهش محسوس ذخیره بیت کوین ماینرها

  934 (5/5)  

Your page rank:

با دید تئوری و تکنیکالی اکسپرت ها می توانند معامله انجام دهند. مسئله اساسی در رابطه با ربات های معامله گر این است که چگونه و برای چه چیزی از آن ها استفاده شود تا به صحیح ترین شکل ممکن معامله کنند. اکسپرت ها یا

کاهش محسوس ذخیره بیت کوین ماینرها

ذخیره بیت کوین ماینرها طی ماه‌های گذشته کاهش چشمگیری داشته است. این کاهش ذخایر به شرایط نامساعد بازار نسبت داده می‌شود و فعالان صنعت ارزهای دیجیتال را برای مدتی درگیر خود کرده است.

کاهش چشمگیر ذخیره بیت کوین ماینرها طی 12 سال گذشته

طبق داده‌های پلتفرم تحلیلی اینتودِبلاک (IntoTheBlock)، ماینرها تا کنون در مجموع ۱.۹۱میلیون واحد بیت کوین را در اختیار دارند که پایین‌ترین سطح از سال ۲۰۱۰ میلادی محسوب می‌شود.

ماینرهای بیت کوین تا ماه می (اردیبهشت) امسال بیش از ۲میلیون واحد موجودی داشته اند و از آن زمان تاکنون موجودی استخراج‌کنندگان این ارز هرگز به بالاتر از این سطح بازنگشته است. با بدترشدن شرایط بازار در اواسط ماه ژوئن (خرداد) ماینرها بیش از میزان استخراج خود در هر ماه، دست به فروش زده اند.

ماینرها سال گذشته نیز در پی ممنوعیت استخراج ارزهای دیجیتال در چین، شرایط مشابهی را تجربه کردند؛ اما کمی بعد با مهاجرت بخشی از ماینرهای چینی به سایر کشورها و بازگشت ثبات به بازار، موجودی آنها دوباره افزایش پیدا کرد.

همان طور که از داده‌های درون‌زنجیره‌ای مشخص است، بازار ارزهای دیجیتال تا به اینجای کار ضربه سختی خورده اند و در حال حاضر ۵۱درصد از عرضه بیت کوین (سکه‌های در گردش) در وضعیت زیان‌دهی می باشند؛ یعنی با قیمتی پایین‌تر از قیمت‌های کنونی خریداری شده‌اند.

سقوط ارزش بیت کوین و در نتیجه آن کاهش سودآوری استخراج، باعث شد تا بخشی از ماینرها برای کسب درآمد و جبران هزینه‌هایشان دست به فروش بخشی از ذخایرشان بزنند.

سقوط ارزش رمزارزها، هم به ماینرهای کوچک و هم به شرکت‌های بزرگ استخراج، فشار وارد می‌کند. شرکت‌هایی مانند کلین اسپارک (CleanSpark) و آرگو (Argo) که هرکدام به‌ترتیب ۳۵ و ۹۷میلیون دلار وام را با ضمانت تجهیزات خود دریافت کردند،‌ طی چند ماه اخیر مشغول زیان‌دهی بوده‌اند.

ماه گذشته شرکت کامپس ماینینگ (Compass Mining) فعالیت‌های استخراجی خود را در کشور گرجستان متوقف نمود و استخر پولین (Poolin) برداشت کاربرانشان را به حالت تعلیق درآورد. شرکت استخراج‌ آیریس انرژی ( Iris Energy) هم اخیراً برای جمع‌آوری سرمایه مجبور شد ۱۰۰میلیون دلار از سهام خود را بفروش برساند.

در نهایت شرکت آمریکایی کامپیوت نورث (Compute North) نیز اعلام ورشکستگی نمود.

کارشناسان بیان نموده اند با ادامه این رکود، فارم‌هایی که از نظر مصرف انرژی بهره‌وری بیشتری دارند، در ادامه وضعیت بهتری را خواهند داشت. با این حال، مشکل اصلی ماینرها همچنان عملکرد ضعیف بیت کوین و ناتوانی بازار در بازیابی قیمت‌ها می باشد.

 

آخرین اخبار:

عنوان خبر: کاهش محسوس ذخیره بیت کوین ماینرها
این گزارش خبری توسط تیم خبرگزاری فارکس اکشن گردآوری و در شماره منحصربفرد در آرشیو حقوقی این مجموعه ثبت شد.

فهرست مطالب:

تبلیغات منتخب :

فهرست مطالب: