رکورد بازدهی اوراق قرضه و دلار آمریکا 1401/7/6

  934 (5/5)  

Your page rank:

با دید تئوری و تکنیکالی اکسپرت ها می توانند معامله انجام دهند. مسئله اساسی در رابطه با ربات های معامله گر این است که چگونه و برای چه چیزی از آن ها استفاده شود تا به صحیح ترین شکل ممکن معامله کنند. اکسپرت ها یا

رکورد بازدهی اوراق قرضه و دلار آمریکا 1401/7/6

به گزارش پایگاه خبری عریس روز چهارشنبه 6 مهر 1401 دلار آمریکا سیر افزایشی دارد. دولت آمریکا تمایلی به تضعیف عمدی دلار در برابر رقبا ندارد. شاخص‌های سهامی آسیایی در حال سقوط هستند. چند تن از مقامات فدرال رزرو آمریکا در سخنرانی‌های اخیر خود از ادامه سیاست‌های انقباضی حمایت کردند.

روند بازارهای سهام جهانی نزولی است

شاخص‌های سهام جهانی در حال سقوط به پایین‌ترین سطوح دو سال اخیر هستند. در این میان حتی شاخص سهام هنگ‌کنگ به پایین‌ترین سطح یک دهه اخیر رسیده است. شاخص‌های آتی سهام آمریکا و اروپا هم منفی هستند. شاخص سهام S&P 500 در حال ثبت بدترین حرکت نزولی خود از اوایل سال ۲۰۲۰ تا به امروز است. از شرکت اپل هم خبر می‌رسد که در برنامه افزایش تولید گوشی آیفون تجدید نظر کرده و همین مسئله بر سنتیمنت بازار آسیب وارد کرده است.

بازدهی اوراق خزانه‌داری ۱۰ سال آمریکا از ۴ درصد گذشت!

در بازار اوراق قرضه، بازدهی اوراق خزانه‌داری ۱۰ ساله آمریکا برای اولین بار از سال ۲۰۱۰ به بالای ۴ درصد عبور کرده است. شاخص دلار آمریکا در رکوردهای تاریخی به سر می‌برد. ادامه تقویت ارزش دلار آمریکا باعث تشدید فشارهای فروش در پوند انگلیس و یورو شده است. در چین هم یوان در برابر دلار آمریکا سقوط کرده و پایین‌ترین ارزش خود از زمان بحران مالی جهانی در سال ۲۰۰۸ رسیده است. ین ژاپن هم وضعیت مشابهی دارد. جفت ارز USDJPY به خاطر تضعیف ارزش ین ژاپن در برابر دلار آمریکا به نزدیکی ۱۴۵ صعود کرده است. درست همان سطوحی که باعث مداخله دولت ژاپن در بازار شد.بازدهی اوراق قرضه ۱۰ ساله استرالیا هم به بالاترین سطح سه ماه اخیر صعود کرده و معاملات اوراق قرضه ژاپن هم بعد از صعود به بالای هدف بازدهی بانک مرکزی متوقف شده است.

سیر صعودی دلار تا کی ادامه می‌یابد؟

تحلیلگران بر این باورند که افزایش قابل‌توجه بازدهی اوراق خزانه‌داری آمریکا باعث افزایش تقاضا برای دلار آمریکا می‌شود و تا وقتی‌که سیاست‌های پولی و مالی در سرتاسر جهان منجر به تقویت ارزهای محلی نشده، سیر صعودی دلار آمریکا هم ادامه خواهد یافت.

واگرایی سیاست‌های پولی آمریکا با رقبا بیشتر شد!

مقامات فدرال رزرو آمریکا تأکید کردند که سیاست‌های انقباضی پولی ادامه خواهند یافت. جیمز بولارد گفته که جهت کنترل نرخ رشد تورم، سیاست‌های انقباضی ادامه خواهند یافت. واگرایی سیاست‌های پولی آمریکا با چین و ژاپن روز به روز بیشتر می‌شود.دیدگاه‌های این عضو فدرال رزرو آمریکا با دیدگاه‌های بانک مرکزی انگلیس هم در تضاد است. ظاهراً بانک مرکزی انگلیس قرار است تا نشست بعدی تعیین نرخ بهره در ماه نوامبر منتظر بماند و بعد از آن به فشارهای تورمی ناشی از برنامه مالی دولت پاسخ دهد. بازار انتظار داشت که بانک مرکزی انگلیس زودتر از نوامبر واکنش نشان دهد.

آخرین اخبار:

عنوان خبر: رکورد بازدهی اوراق قرضه و دلار آمریکا 1401/7/6
این گزارش خبری توسط تیم خبرگزاری فارکس اکشن گردآوری و در شماره منحصربفرد در آرشیو حقوقی این مجموعه ثبت شد.

فهرست مطالب:

تبلیغات منتخب :

فهرست مطالب: