اکسپرت ها (ربات های معامله گر فارکس) چگونه معامله می کنند؟

  934 (5/5)  

Your page rank:

با دید تئوری و تکنیکالی اکسپرت ها می توانند معامله انجام دهند. مسئله اساسی در رابطه با ربات های معامله گر این است که چگونه و برای چه چیزی از آن ها استفاده شود تا به صحیح ترین شکل ممکن معامله کنند. اکسپرت ها یا

اکسپرت ها (ربات های معامله گر فارکس) چگونه معامله می کنند؟

با دید تئوری و تکنیکالی اکسپرت ها می توانند معامله انجام دهند. مسئله اساسی در رابطه با ربات های معامله گر این است که چگونه و برای چه چیزی از آن ها استفاده شود تا به صحیح ترین شکل ممکن معامله کنند.

اکسپرت ها یا ربات های معامله گر چیست؟

Expert Advisor نرم افزاری است که تمامی جوانب ترید را خود بررسی کرده و داده های تحلیل شده را به کاربر ارائه می دهد. در واقع این کار با تعقیب داده های قیمت در بازار، تجزیه و تحلیل آن ها و تصمیم گیری جهت زمان و موقعیت مناسب برای ورود و خروج از معامله، ممکن می شود.

استفاده از این ربات ها چند مزیت مهم به دنبال دارد. گردآوری و آنالیز اطلاعات در کسری از ثانیه انجام می گیرد در حالیکه این کار به دست انسان ساعت ها زمان نیاز دارد. از دیگر مزایای بسیار مهم ربات ها، همیشه در دسترس بودن آن ها و احساسی عمل نکردن است. این ربات ها 7/24 بدون استراحت مشغول تحلیل داده ها هستند.

در کنار مزایای مفید، معایبی هم دارند. ربات ها به دلیل ساز و کار تکنیکالی که دارند، قادر به مشاهده اخبار بازار سرمایه نمی باشند. بنابراین اثرات آن اخبار بر ترید را در نظر نمی گیرند. از دیگر معایب مهم آن، مشکل قطع ارتباط مانند قطع اتصال سرور است که ربات ها را از کار می اندازد.

انواع ربات ها

دو نوع ربات وجود دارد که می تواند بر اساس کارایی های آن ها یکی را انتخاب کنید.

  1. اتوماتیک :

ربات های اتوماتیک هر کاری را که بخواهید انجام می دهند. معامله ی ربات های اتوماتیک بر اساس پارامتر های تعیین شده از سوی کاربران انجام می گیرد.

     2. نیمه اتوماتیک :

ربات های نیمه اتوماتیک قابلیت محدودتری در انجام معامله نسبت به ربات های اتوماتیک دارند. در واقع این ربات ها نقطه ورود، حد ضرر و حد سود را محاسبه کرده و داده ها را به شما نشان می دهند. در نهایت کاربر خود باید در مورد انجام یا فسخ معامله تصمیم بگیرد.

آیا معامله ربات ها می تواند باعث کسب سود شود؟

اکسپرت ها یا ربات ها برای افراد تازه کار در حوزه معاملات فارکس می تواند مفید واقع شود. از این جهت که افراد تازه کار معمولا احساساتی عمل می کنند، در حالیکه استفاده از ربات ها می تواند ریسک تصمیم احساسی را کاهش دهد.

اما همانطور که قبلا هم گفته شد، این ربات ها خطرات دیگری نیز دارند. آن ها با در نظر نگرفتن تغییرات بازار می توانند تصمیمات اشتباهی را در شرایط حساس بگیرند که باعث ضرر مالی برای فرد شوند.

آخرین اخبار:

عنوان خبر: اکسپرت ها (ربات های معامله گر فارکس) چگونه معامله می کنند؟
این گزارش خبری توسط تیم خبرگزاری فارکس اکشن گردآوری و در شماره منحصربفرد در آرشیو حقوقی این مجموعه ثبت شد.

فهرست مطالب:

تبلیغات منتخب :

فهرست مطالب: